Domov > Tipy a triky > Pravidlá úspešného e-shopu
07. sep. 2015
|
Igor Majan
|
|
|

Veľa podnikateľ, ktorí začínajú rozbiehať svoj biznis na internete si myslí, že všetko čo stačí urobiť je tvorba eshopu. Bohužiaľ tak to ale nie je. Vybudovanie úspešného eshopu je celkom fuška ale nie je to nemožné. Tak poďme si povedať ako vytvoriť úspešný eshop.

Počet e-shopov na slovenskom internete neustále rastie. Podla porovnávača Heuraka.sk je na Slovensku viac ako 8000 e-shopov. Najviac internetových obchodov je zameraných na predaj oblečenia, elektroniky a kozmetiky. Prekonať konkurenciu v týchto segmentoch je naozaj ťažké.

Takže aké sú základné pravidlá úspešného e-shopu:

SEO optimalizácia

Bez dobrých pozícii vo vyhľadávačoch sú predaje oveľa menšie. Treba rátať stým, že čím je väčšia konkurencia v danom segmente tým viac bude stáť kvalitná SEO optimalizácia. Pri tvorbe eshopu treba dopredu myslieť na financie určené na reklamu a propagáciu.

Sociálne účty

Treba si vytvoriť účet na všetkých najznámejších sociálnych účtoch:

  • Facebook
  • Google +
  • Twitter

Základné sociálne siete sú dnes naozaj nevyhnutnou súčasťou. Veľké množstvo majiteľov e-shopov získava nových zákazníkov najmä prostredníctvom Facebooku. Či už cez rôzne príspevky s akciami a súťažami alebo klasických propagačných prispevkov svojich produktov. Treba však prispievať zaujímavými príspevkami. Aj klasický produkt sa dá pekne graficky spracovať.

Rozdiel medzi klasickým a graficky spracovaným príspevkom:

Propagácia eshopu na Facebooku

Ostatné sociálne siete

Netreba však zabúdať aj na ostatné sociálne siete:

  • Instagram
  • Pinterest
  • Linkedin
  • Tumblr

Instagram

Na instagrame sa zdielajú fotky, ktoré sa dajú prepojiť hashtagmi. Pekne spracovaný obrázok a text dokážu prilákať nových zákazníkov. Pomocou hashtagu môžu uvidieť váš nový produkt stovky alebo tisícky potencionálnych zákazníkov.

Pinterest

pinteresNa pintereste sa tiež zdieľajú obrázky, pinterest má však výhodu spätných odkazov. Spatný odkaz získate pridaním adresy vašeho webu do svojho profilu, ale tiež pinovaním (zdieľaním obrázkov). Obrázky však treba pinovať priamo z vašej web stránky. Po registrácií a si musíte do vašeho prehliadača nainštalovať rozšírenie Pinterest. Na vašej webovej stránka potom stačí kliknúť pravím tlačítkom myši na obrázok, ktorý chcete pinovať a vybrať pripnúť. Následne si vyberiete nástenku, do ktorej chcete obrázok pridať.

Linkedin

Ide o sociálnu sieť určenú pre obchodníkov a manažérov. Nie je určená pre e-shopy ale ako zdroj spätného odkazu môže pomôcť.

Tumblr

Ide o blogovaciu sieť, ktorú môžete využívať ako firemný blog s novinkami. V príspevkoch treba pridávať spätné odkazy, ktoré majú atribút dofollow.

Newsletter

19-nineteen-email-newsletterOdoberanie noviniek zvyšuje pravdepodobnosť návratu návštevníkov na váš e-shop. Či už ide o novinky v podobe nových produktov alebo nových článkov na vašom blogu. Newsletter by mal byť zaujímavo spracovaný. Pomocou newsletteru si  tiež budujete dobrú značku a dôveryhodnosť.

Zaujímavý predmet

Veľa krát sa stáva, že zákazník newsletter vôbec neotvorí. Zväčša je to zapríčinené zlým predmetom newsletteru. Napríklad predmet:  Nový Newsletter nie je moc atraktívny, ale čo tak napríklad: Čo na seba v zime 2015?

Analýza eshopu

Rozbehnúť úspešný eshop bez analýzy asi ani nejde. Kvalitnou analýzov môžete získať veľa prospešných informácií na základe, ktorých budete vedieť, čo máte zmeniť, zlepšiť alebo pridať.

Na analýzu eshopu vám poslúži služba Google Analytics. Na svoj eshop si vložíte merací kód. Pomocou analýzy môžete zistiť.

  • Pozície vo výsledkoch vyhľadávania na dané kľúčové slovo
  • Koľko návštevníkov u vás niečo kúpi
  • Z ktorej stránky vaši zákazníci najviac odchádzajú
  • Ktoré produkty sú najnavštevovanejšie
  • Počet unikátnych návštevníkov
  • Trvanie návštevy
  • počet otvorených stránok na návštevu
  • A veľa ďalších analýz

analytics

Firemný blog

Firemný blog je skvelý strategický nástroj. Či už ide o blog na priamo na doméne eshopu, sub-doméne alebo úplne inej doméne.Blog musí byť pre návštevníka naozaj prínosný a zaujímavý. Prispievať treba pravidelne zaujímavými článkami. Do článkov je dobré zakomponovať odkaz na nejaký vás produkt, kategóriu ale hlavnú stránku eshopu.

PPC Reklama

V niektorých prípadoch je PPC reklama nevyhnutným riešením. Záleží však aj na segmente v danom podnikaní. Pri PPC reklame sa platí za jedno kliknutie. Výhodou PPC reklamy je možný okamžitý nárast predaju. Avšak nevýhodou je, že po vyčerpaní vložených financií do kampane sa reklama prestane zobrazovať. Naopak SEO optimalizácie a vybudovaní dobrej pozície by vám predaje nemali klesnúť. Ale to neznamená, že PPC reklama je zlým riešením. Pokiaľ zvolíte pri PPC kampani vhodné kľúčové slová, investované peniaze do reklamy sa vám môžu vrátiť. Najznámejšou službou je Google Adwords.

Budovanie značky (branding)

Dobrá značka eshopu niekoľko násobne zvyšuje predaje. Vyššie predaje môžete aj v tom prípade ak máte dobrú značku, ale máte vyšie ceny ako konkurencia. Každému je však jasne, že vybudovanie dobrej značky nie je nič jednoduché a nie je to záležitosť dni, ale skôr mesiacov alebo rokov.

Značka je napríklad názov vašej firmy, vaše logo dizajn web stránky v podstate všetko vďaka čomu si vás ľudia zapamätajú.

znacka

Budovanie značky:

  • kvalitná podpora – predstavte si situáciu, že si v nejakom eshope objednáte produkt a za dva týždne vám príde email, v ktorom vám predávajúci oznámi, že produkt nemajú na sklade. Toto určite nie je dobrý spôsob budovania vašej značky. Musíte byť pripravený byť zo zákazníkom neustále v kontakte. V prípade krízovej situácie ho treba čo najskôr kontaktovať a vzniknutej situácií a poskytnúť mu iné riešenie alebo prípadne nejakú zľavu.
  • aktivita na sociálnych sieťach – príspevky na sociálnych sieťach nemusia obsahovať len vaše produkty alebo článok z blogu. Môžete pridávať fotografie týkajúce sa vašeho podniku, zamestnancov. Na sociálnych sieťach treba dávať pozor aj na otázky v komentároch a čo najskôr na ne odpovedať. Veľa zákazníkov vašeho eshopu sa vás môže spýtať nejakú otázku práve prostredníctvom komentára.
  • originálny dizajn eshopu – zákazník si musí váš e-shop zapamätať. E-shopy a web stránky niektorých krabicových riešení, ktoré majú v podstate rovnaký dizajn všetkých svojich klientov nie je dobrým riešením. Môže sa vám tak stať, že rovnaký dizajn má 100 ďalších eshopov na Slovensku.
  • Bezplatné šírenie značky – všade, kde sa dá treba vyplniť firemné informácie. Napríklad niektoré fóra umožňujú vyplniť podpis. Vaše údaje sa tak zobrazia v každom vašom publikovanom príspevku. To isté platí pre podpisy v emailoch.

 

Pravidlá úspešného e-shopu
5 (100%) 4 votes
Potrebujete profesionálnu pomoc? Chcem pomôcť
Webgrafix.sk

O Igor Majan

Moje meno je Igor Majan. Som zakladateľ spoločnosti WebGrafix.sk, ktorá sa venuje tvorbe web stránok, e-shopov, designu a online marketingu. Vo voľnom čase sa venujem turistike, bodybuildingu a zábave.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.