Ako na úspešnú web stránku v roku 2016?

To, že web stránka je nutnosťou každej modernej a úspešnej firmy snáď nemusím vysvetľovať nikomu. Veľa majiteľov web stránok si však myslí, že všetko čo je treba mať vytvorený web a ten bude automaticky na prvých pozíciach v Google a noví zákazníci sa budú hrnúť. Takto to bohužiaľ nefunguje!

Úspešnosť web stránky a celej online propagácie závisí na mnohých faktoroch, preto treba zvážiť komu zveríte tvorbu web stránky a vašej reklamy na internete. Kvalitná web stránka nemôže len dobre vyzerať, ale musí predovšetkým spĺňať informačný účel, zdrojový kód nemôže obsahovať žiadne chyby a obsah stránky musí byť zostavovaný z ohľadom na kľúčové slová.

Ako vyzerá kvalitný web

Profesionálne vytvorená webová stránka by mala mať pekný dizajn, ktorý je však prehľadný a návštevník sa vie hneď po načítaní webu z orientovať a nájsť informácie, ktoré hľadá. Pomer textov a obrázkov by mal byť vyvážený.

Bežný používateľ internetu neovláda kódovanie stránky a preto nerozozná či sú na stránke chyby alebo nie. Chyby na stránke pritom nemusia byť vôbec vidieť, avšak Google dokáže tieto chyby nájsť a to môže vašej web stránke uškodiť. Na kontrolu chýb na stránke vám môže pomôcť nástroj na kontrolu validity kódu: w3c validator

Obsah je podstatný

Texty, ktoré si umiestnite na webovú stránku nemôžu byť skopírované a nemôžu sa nachádzať na žiadnom inom webe. Google dokáže takéto texty rozoznať a vyhodnotí ich ako duplicitu. To môže vašej web stránke ublížiť.

Každá webová stránka by mala mať dostatočne dlhý text. Väčšinou sa uvádza minimálne 500 slov, niektoré novšie štatistiky však ukazujú, že minimum je až 1200 slov. Nikto Vám však nepovie presný počet slov. Texty treba písať tak, aby boli kvalitné a k veci. Určite sa stretnete so stránkami, ktoré nemajú takmer žiadny text a majú dobré pozície. Je to preto lebo pozície vo vyhľadávačoch ovplyvňuje veľa faktorov a nie len text. Ale zo skúseností viem, že dostatok kvalitného textu vám môže rozhodne len pomôcť. Na kontrolu dĺžky textu a kontrolu duplicity slúžia nástroje, ktoré sme si spomenuli v článku Bezplatné nástroje pre webmasterov.

Návštevnosť a úspech

Veľa ľudí si myslí, že vysoká návštevnosť web stránky znamená aj úspech v predaji ponúkaných služieb a celkový úspech v podnikaní, ale nie vždy tomu tak je. Ako som už písal vyššie, pokiaľ je stránke zle navrhnutá a zle prehľadná môže sa stať, že návštevníci hneď po zobrazení odchádzajú. Ďalším problémom môže byť, že vaša stránka sa zobrazuje na nevhodné kľúčové slová, ktoré nie sú relevantné k vašemu zameraniu. Napríklad návštevník zadá do vyhľadávania slovo „Autoškola“ a zobrazí aj vašu stránku, ktorá sa zameriava na predaj automobilov.

To z ktorej podstránky najčastejšie odhádzajú sa dá zistiť pomocou nástroja Google Analytics, ktorý vám štatisticky ukáže odkiaľ návštevníci prichádzajú, odchádzajú, ako dlho priemerne zotrvajú na vašom webe a mnohé ďalšie štatistiky.

Cieľom každej firemnej web stránky alebo e-shopu je predať svoje služby alebo produkty. To, že návštevník príde na váš web ešte neznamená, že si u vás niečo kúpi alebo objedná službu. Rozdiel medzi návštevníkom a kupujúcim sa nazýva konverzný pomer. Vašu web stránku navštívi 100 ľudí a z toho si 5 z nich objedná vašu službu alebo produkt, váš konverzný pomer je teda 5%. Vašim cieľom by preto nemala byť len vysoká návštevnosť, ale čo najvyšší konverzný pomer.

Ako merať konverzie?

Konverzie sa dajú merať pomocou služby Google Analytics. Pomocou tejto služby možno zmerať konverzie ako napr. objednávka produktu, prihlásenie na odber noviniek, odoslanie kontaktného formuláru, stiahnutie súboru a ďalšie. Koncovú adresu (ďakovaciu alebo potvrdzovaciu stránku) si pridáte do Google Analytics a tak môžete merať konverzie.

SEO

Snáď každý majiteľ webu alebo e-shopu už počul o SEO. Pri SEO sa zlepšujú pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Každý chcete byť na prvom mieste avšak to tiež nemusí znamenať, že návštevník navštívi práve Vás. Pokiaľ je titulok a popis webu zostavený nesprávne a pôsobí „Nepríťažlivo“ môže sa stať, že návštevník otvorí 2, 3 alebo 4 stránku vo výsledkoch vyhľadávania.

SEO za rozdeľuje na On-page SEO a Off-page SEO. Pri On-page SEO sa vykonávajú úpravy priamo na web stránke. Ide o prispôsobenie textov, z optimalizovanie kódu, z rýchlenie načítania webu, pridanie meta tagov, responzivita a mnohé ďalšie.

Off-page SEO slúži najmä na získavanie spätných odkazov, ale v poslednej dobe aj na rozbehnutie sociálnych účtov. Najkvalitnejšie spätné odkazy sú z PR článkov.

Prečo budovať sociálne siete?

Potenciál sociálnych sietí je naozaj veľký a neustále rastie. Za pomerne nízku cenu sa dá na soc. sieťach získať množstvo potencionálnych zákazníkov. Silu sociálnych sieti si začala uvedomovať aj spoločnosť Google, a preto vám môžu niektoré soc. siete naozaj pomôcť v budovaní pozícií. O svoje sociálne účty sa však treba starať a prispievať zaujímavými príspevkami, ktoré musia byť pútavé. Je dobré, keď príspevok obohatíte o hastagy (#), prostredníctvom, ktorých sa príspevok môže zobraziť aj ľuďom, ktorí nemajú vašu funpage „olajkovanú“.

Príspevky by mali byť pútavé a zaujímavé. Do príspevkov s textom a odkazmi treba vkladať obrázky s pútavým textom s výzvou na akciu (klikni, zavolaj, napíš). Na tvorbu grafiky vám poslúžia nástroje, ktoré nájdete v článku Tvorba profi grafiky pre amatérov. Netreba však zabúdať aj na platené príspevky.

 

Responzívny dizajn

V poslednej dobe stále čoraz viac omieľaná fráza. Responzívny dizajn je dizajn upravený pre všetky typy rozlíšení. Veľa ľudí si pod týmto pojmom predstavuje úpravu web stránky pre mobily. Áno, to je pravda, avšak netreba zabúdať aj na úpravu dizajnu pre Full HD rozlíšenia, ktoré sú čoraz viac populárnejšie. Ale naspäť k mobilom. Google od roku 2014 zvýhodňuje weby, ktoré sú responzívne. Nehovoriac o tom, že každý návštevník ocení, že vaša stránka funguje ako má, aj na mobile a tablete.

Google sa čoraz viac prispôsobuje požiadavkám ľudí, a preto sa vyhľadávacie algoritmy čoraz viac sústreďujú na mobilné zariadenia a na responzívny dizajn. Často krát sa zabúda, že aj responzívny dizajn musí byť z optimalizovaný. Pri responzívnom dizajne by sa nemali využívať veľké obrázky a súbory. Pokiaľ nie je responzivita urobená správne google to zaznamená a vaša stránka môže byť vyhodnotená ako ne-responzívna. Ide napríklad o prvky vyčnievajúce mimo nastavenej šírky pre zariadenie, príliš malé písmená, alebo veľkosť cieľových plôch pre poklepanie… Svoj web si môžete skontrolovať pomocou nástroja „Test vhodnosti pre mobilné zariadenia“ alebo „PageSpeed Tools

Ako na úspešnú web stránku v roku 2016?
5 (100%) 1 vote

Moje meno je Igor Majan. Som zakladateľ spoločnosti WebGrafix.sk, ktorá sa venuje tvorbe web stránok, e-shopov, designu a online marketingu. Vo voľnom čase sa venujem turistike, bodybuildingu a zábave.

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a získajte bezplatné informácie na témy online marketingu, webdesignu, programovania a online sveta.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

desať − 7 =