Domov > SEO > Ako urobiť SEO pre blog a články – 10. tipov
02. sep. 2018
|
Igor Majan
|
|
|

Nemusím vás presviedčať o tom, že blog a content marketing sú silným nástrojom na získavanie nových klientov. Pomocou kvalitného obsahu navyše dokážete presvedčiť návštevníkov vášho blogu o tom, že ste v danej oblasti profík. Pokiaľ ste nejaký ten článok už napísali, viete, že práca na kvalitnom článku trvá niekoľko hodín. Človeka vie preto naštvať, ak daný článok nie je navštevovaný a ľudia o ňom takmer vôbec nevedia.

Práve preto by sa malo na každý článok v blogu robiť SEO, respektíve každý článok treba robiť s ohľadom na SEO. Pýtate sa, ako urobiť SEO pre článok v blogu? To si povieme v tomto texte.

Podobne ako klasické SEO pre webové stránkye-shopy, aj SEO pre články v blogu možno rozdeliť na dve časti:

ON Page SEO faktory 

  1. kľúčové slová,
  2. titulky a H tagy,
  3. členenie a čitateľnosť textu,
  4. hustota kľúčových slov,
  5. optimalizované obrázky.

OFF Page

  1. sociálne siete,
  2. interné prelinkovanie,
  3. spätné odkazy.

 

Kľúčové slová

Pred samotným písaním článku treba urobiť analýzu kľúčových slov. Pomocou nej zistíte, na aké kľúčové slová sa vám oplatí cieliť článok. Nie je optimálne cieliť článok na kľúčové slová, ktoré majú príliš veľkú konkurenciu. Ide najmä o short tail kľúčové slová.

Napríklad slovo „tričko“ bude mať vo výsledkoch vyhľadávania stovky konkurenčných stránok a e-shopov, ktoré bežným článkom len tak nepredbehnete. Váš článok bude niekde na 5. – 6. strane.

Práve preto treba zvoliť long tail kľúčové slová. Ide o kľúčové slová, ktoré nie sú až tak bežne vyhľadávané, a preto máte vysokú šancu byť na prvých pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania.  V posledných rokoch sa stali veľmi obľúbené priame vyhľadávacie frázy ako napríklad:

Ako sa štýlovo obliecť.

Ako si vybrať vhodné tričko.

Tipy na neformálny outfit.

 

Titulok článku

Ďalšou podstatnou časťou SEO pre váš blog a články je výber vhodného titulku. Pokiaľ budete využívať vyššie spomenuté long tail kľúčové slová, môžete kľudne použiť celé kľúčové slovo, napríklad: Ako sa štýlovo obliecť. V prípade, že tento titulok už využíva iný blog, poprípade viac blogov, je vhodné titulok mierne pozmeniť.

Veľa autorov zabúda pri voľbe správneho titulku na pútavosť a atraktivitu. Titulok by mal byť odlišný a výrazný, proste taký, aby si ho ľudia vo výsledkoch vyhľadávania všimli.

Titulok článku by mal mať tiež optimálnu dĺžku 35 – 70 znakov.

 

H tagy

Ide o html značky, ktoré určujú prioritu označených titulkov. H tagy sú určené pre vyhľadávače. Titulky označené ako H tagy by mali byť zoradené postupne. Teda začíname tagom h1 a končíme napr. h5

(Vo WordPresse sa H tagy využívajú veľmi jednoducho. Pri písaní článku v editore článkov stačí danú frázu, ktorú chceme označiť ako H titulok, označiť kurzorom a vybrať z výberu Nápis 1 = H1 tag).

Ako by to malo vyzerať v obsahu s H tagmi:

<h1… Titulok 1</h1…

Text daného odseku…

<h2… Titulok 2 </h2…

Text daného odseku…

 

Členenie a čitateľnosť textu

Pokiaľ je článok dobré napísaný, avšak text nemá odseky, paragrafy, podnadpisy alebo neobsahuje zvýraznené písmo, väčšinou to má za následok to, že návštevník hneď po otvorení článku odchádza zo stránky preč. Tento fakt dokáže vyhodnotiť aj Google a priradí danému článku horšiu autoritu.

Dobre upravený článok by mal mať:

  • odseky,
  • podnadpisy,
  • boldové alebo inak zvýraznené písmo.

 

Obsah a hustota kľúčových slov

Články treba robiť pre ľudí a nie pre vyhľadávače! To platí pre obsah samotný, ale aj pre hustotu kľúčových slov. Správna SEO pre daný článok je úspešná len vtedy, keď ide o kvalitný článok s dostatočne dlhým obsahom, ktorý je pre čitateľa užitočný a prinesie mu nejakú hodnotu.

Rozsah článku by mal byť 2 – 3 NS. Je to však individuálne, pretože niektoré témy si zaslúžia viac textu ako iné. Treba si však uvedomiť, že príliš dlhý text, odrádza ľudí od čítania, takže netreba to preháňať.

Do článku treba pridať nejaké tie kľúčové slová. Presný počet kľúčových slov vám nikto nepovie. Kľúčové slová by mali byť v článku prirodzené a nemali by biť do očí.

 

Optimalizované obrázky

Obrázky vedia článku dodať ten správny šmrnc. Obrázky však musia byť komprimované. Kompresia je úprava veľkosti obrázkov, tzn. zmenšenie, zníženie kvality obrázkov.

To umožňuje rýchlejšie načítanie článku – za to vás určite Google odmení.

Ďalšou možnosťou je použiť funkciu Lazy load. Ide o postupné načítanie obrázkov. Obrázky sa načítavajú až pri samotnom scrollovaní webu a nie pri jeho načítaní. To môže niekoľkonásobne zrýchliť načítanie článku.

 

Sociálne siete

Hneď po uverejnení článku je dobré zdieľať článok na sociálnych sieťach. Tým dávate vyhľadávačom, ale aj užívateľom sociálnych sietí vedieť o novom článku. Čím viac zdieľaní, komentárov a lajkov, tým lepšie.

Z mojich skúseností sú najúčinnejšie Facebook, Google Plus, YouTube a Pinterest. Google Plus je sociálna sieť od Google. Pokiaľ na svojom profile zdieľate krátky text popisujúci článok a pridáte k nemu odkaz, váš článok bude rýchlejšie a lepšie zaindexovaný do Google.

Samozrejme, to isté treba urobiť na Facebooku + nejaké tie smajlíky a obrázok.

 

Interné prelinkovanie

Interné linky sú vlastne linky umiestnené v texte daného článku. Tieto linky odkazujú na iné články, podstránky alebo produkty na rovnakej doméne.

Interné prelinkovanie je skvelým prostriedkom, ako zvýšiť autoritu daného článku. Pomocou interného prelinkovania môžete tiež zvýšiť autoritu iných článkov, stránok alebo produktov.

 

Spätné odkazy

Spätné odkazy sú odkazy vedúce z iných webov na daný článok. Keďže ide len o článok, nemusí ísť o vysoko autoritatívne odkazy, ktoré by vás vyšli možno až na stovky eur. Stačí, ak získate odkazy z blogovacích??? systémov.

Osobne využívam napríklad blogy v službách Tumblr.com, WordPress.com a Blogger.com. Na týchto systémoch som si vytvoril blogy, kde publikujem krátke správy, ktoré propagujú moje príspevky na našom blogu a odkazujú na ne.

Takéto príspevky by mali mať aspoň 150 slov a, samozrejme, priamy odkaz na daný článok.

 

Rich Snippets

Rich Snippets priamo nepatrí do oblasti SEO, ale vie výrazne zvýšiť návštevnosť, respektíve zvyšuje mieru prekliku. Pokiaľ má váš článok dobré pozície a vo výsledkoch vyhľadávania sa zobrazia napr. Rich Snippets v podobe hviezdičiek je to veľké plus.

Ako urobiť SEO pre blog a články – 10. tipov
5 (100%) 1 vote
Potrebujete profesionálnu pomoc? Chcem pomôcť
Webgrafix.sk

O Igor Majan

Moje meno je Igor Majan. Som zakladateľ spoločnosti WebGrafix.sk, ktorá sa venuje tvorbe web stránok, e-shopov, designu a online marketingu. Vo voľnom čase sa venujem turistike, bodybuildingu a zábave.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.