Domov > Tipy a triky > 5 dôvodov, prečo nepodceňovať firemný blog

5 dôvodov, prečo nepodceňovať firemný blog

15. máj. 2020 | Igor Majan | Tipy a triky | 0 komentárov |
Firemný blog

Množstvo firiem má na svojom webe vytvorenú sekciu s názvom Blog, ale až na pár článkov to v nej zíva prázdnotou. Možno patríte medzi ne, prípadne ste o blogu zatiaľ ani neuvažovali a netušíte, že sa tak pripravujete o skvelú príležitosť budovať dôveru svojich zákazníkov a šíriť povedomie o vašej značke. Dnes si povieme 5 jednoduchých dôvodov, prečo začať blogovať hneď teraz.

1.     Content marketing

Alebo tiež obsahový marketing je pojem, okolo ktorého sa otáča celý svet moderného online marketingu. Ak ste o ňom ešte nepočuli, prípadne si nie ste istý, či mu celkom rozumiete, postačí vám stručná definícia: content marketing je reklamná stratégia, ktorej cieľom je vytvárať hodnotný obsah s cieľom zaujať konkrétnu cieľovú skupinu.

Content marketing

Čo to pre vás znamená?

Na rozdiel od klasickej reklamy, ktorá sa snaží potencionálnych zákazníkov upútaním pozornosti presvedčiť ku kúpe vášho produktu, content marketing plní rovnaký cieľ veľmi sofistikovaným a nenápadným spôsobom.

Pre lepšiu predstavu si uveďme príklad:

Povedzme, že ste výrobca bicyklov a snažíte sa podporiť predaje pomocou vhodnej online reklamy. Máte niekoľko možností: reklama na sociálnych sieťach ako Facebook a Instagram, Google AdSense a Google Ads, reklamný spot na Youtube, atď.

Všetky tieto možnosti majú svoje vlastné výhody a nevýhody, no ich princíp je podobný – pokúšajú sa upútať pozornosť potencionálnych zákazníkov a presvedčiť ich, aby u vás nakúpili.

Content marketing na to ide iným spôsobom a využíva prirodzené dôvody, prečo ľudia trávia čas na internete –informácie a zábava.

Možno to znie drsne, ale nikto sa na internet nejde kochať vašou reklamou, ani nie je nadšený, keď mu reklamný banner prekrýva tretinu obrazovky, prípadne keď kvôli reklame nemôže pozerať video.

Je však dosť možné, že potrebuje vyriešiť nejaký problém, alebo sa chce niečo dozvedieť. Tak prečo mu nedať presne to, pre čo prišiel?

Vráťme sa k nášmu príkladu s výrobcom bicyklov. Na čo by ste sa mali zamerať, ak by ste chceli využiť silu content marketingu?

Na svojom firemnom blogu môžete zverejniť články na témy, ktoré vašich zákazníkov zaujímajú, ako napr. na čo si dať pozor pri výbere bicykla, ako sa správne starať o bicykel v zime, mapu najlepších cyklotrás na Slovensku, prípadne rozhovor s nejakým známym cyklistom.

Možností je neúrekom, no podstata zostáva rovnaká – ľudia budú na vašom webe čítať články, ktoré ich zaujímajú, a vy si zvýšite návštevnosť, čo má za následok vyššiu dôveryhodnosť a autoritu vášho webu. To má pozitívny dopad na SEO a zlepšuje vašu pozíciu vo vyhľadávačoch, ktorá vám opäť prinesie viac návštevnosti. Obe strany vyhrávajú a práve to je tajomstvo dobrého content marketingu.

2. Reklama s nízkymi nákladmi

Firemný blog je v skutočnosti iba jednou z možností, ako tvoriť content marketing. Ako výrobca bicyklov by ste napríklad mohli vytvoriť zaujímavú infografiku o tom, aké zdravotné výhody prináša cyklistika, alebo natočiť video návod na rýchlu opravu defektu v teréne.

Toto všetko a omnoho viac môžete, no ak ešte firemný blog nemáte, existuje niekoľko dôvodov, prečo by ste mali začať práve ním:

  • jeho vytvorenie je rýchle a jednoduché
  • pomôže vám so SEO
  • môžete pomocou neho odkazovať na konkrétne produkty, alebo iné články

Marketingové stratégie a formy obsahu je vhodné kombinovať, no firemný blog je základ, ktorý by ste nemali prehliadať. Navyše, nič vám nebráni obsah recyklovať a šíriť rovnaké informácie pomocou rôznych formátov.

Dobrý príklad je marketingový kurz Digitálna garáž od Google, kde sú jednotlivé lekcie nahovorené vo videu, pod ktorým je zároveň ich prepis.

Písanie firemného blogu by ste mali zveriť kvalitnému copywriterovi, ktorý má s content marketingom skúsenosti a odbremení vás od technických detailov.

3. Vybrabrite s AdBlockom

AdBlock je bezplatný plugin, ktorý filtruje väčšinu reklamných bannerov na internete. V čase písania tohto článku má AdBlock pre prehliadač Google Chrome viac než 10 miliónov používateľov a toto číslo neustále rastie.

Reklamy a Adblock

Je to pochopiteľné, pretože online reklama je často vtieravá a keď majú ľudia možnosť sa jej zbaviť, radi to urobia. Niektoré weby to vyriešili tak, že odmietajú zobraziť obsah, pokiaľ užívateľ nevypne AdBlock, ale ani to nie je najšťastnejšie riešenie. Veľa návštevníkov je príliš lenivých hrať sa s nastaveniami a jednoducho odídu inam. A to určite riskovať nechcete.

Content marketing nie je reklamou v tradičnom zmysle, takže ho AdBlock nedokáže filtrovať – a ani nebude, pretože ide o obsah, ktorý návštevník CHCE zobraziť.

Investícia do content marketingu je preto jednou z najefektívnejších, aké môžete urobiť.

4. Dialóg je lepší ako monológ

Ďalšou výhodou content marketingu oproti iným spôsobom reklamy je to, že dáva druhej strane možnosť reakcie. Práve spätná väzba umožňuje čitateľovi vášho blogu, aby sa stal spolutvorcom obsahu.

Pod každým článkom by preto nemala chýbať možnosť zanechať komentár a tlačidlá pre zdieľanie na sociálnych sieťach.

Pri nich ešte chvíľu zostaneme, pretože práve sociálne siete ukazujú pravú silu content marketingu. Ľudia radi zdieľajú obsah, ktorý im pripadá zábavný alebo užitočný, či už preto, aby sa oň podelili s priateľmi, alebo iba preto, aby ostatní videli, že oni sa o to zaujímajú.

Psychológia reklamy nám ukazuje jednoduchý, ale o nič menej dôležitý fakt, že ľudia radi pred ostatnými pôsobia dojmom, že majú viac informácii ako oni.

Pomôžte im vyriešiť nejaký problém, varujte ich pred nebezpečenstvom, ukážte im, ako ušetriť peniaze, alebo ich len pobavte. A oni váš web budú propagovať bez ďalších investícii.

5.  Ste expert

Okrem už spomenutých výhod vám firemný blog prináša aj ďalšiu a zároveň tú najdôležitejšiu – budujete vašu značku a dôveryhodnosť.

Pravidelným blogovaním ukazujete, že ste vo svojom odbore skutočnými profesionálmi. Práve vďaka tejto dlhodobej stratégii nielen že získate nových zákazníkov, ale tí existujúci sa na vás obrátia vždy, keď budú potrebovať pomoc.

Ako ste si už niektorí nepochybne uvedomili, aj tento článok je obsahovým marketingom. Prečo ste ho otvorili? Pravdepodobne vás táto téma zaujíma a nové informácie v tejto oblasti považujete za užitočné. Veríme, že sme vaše očakávania naplnili a vrátite sa na náš blog po ďalšie rady a tipy, ktoré vám pomôžu vo vašom podnikaní.

Máte svoje obľúbené príklady úspešného content marketingu, ktoré vás inšpirovali? Budeme radi, ak sa s vašimi skúsenosťami podelíte v komentároch. Ak sa vám článok páčil, nezabudnite ho zdieľať s ostatnými.

Neprehliadnite tiež 10 tipov, ako urobiť dobré SEO pre váš blog a články.

Potrebujete profesionálnu pomoc?
Chcem profesionálnu pomoc
Webgrafix.sk

O Igor Majan

Moje meno je Igor Majan. Som zakladateľ spoločnosti WebGrafix.sk, ktorá sa venuje tvorbe web stránok, e-shopov, designu a online marketingu. Vo voľnom čase sa venujem turistike, bodybuildingu a zábave.